Torsdag 6 november

Mådde urk även idag. Vaknade efter att ha sovit dåligt och kände mej yr och frusen. Hade lite feber.
Värktabletter hjälpte något och jag lyckades lämna på både dagis och skola.
Messade Karin om läget och sa att jag kunde komma in och ta en av plåtningarna. Fick "order" om att stanna hemma och Karin skulle ta dagens plåtningar.
Så det var ju skönt.
Tog en lugn förmidda och mår nu bättre, febern är väck men hostan och snoret hänger envist kvar.


Skickade tillbax alla dagis & skolbilder idag. Det är samma sak varje år, dålig ljussättning ( halva ansiktet skuggat) och skärpan sitter på tröjan inte på ögonen. Jag vet att dom ofta är stressade men ordentlig ljussättning har man väl tid med?

Nu spelar det ingen roll för jag kan ju ta bilder själv på barnen.
Skolkatalogen blev det dock för Colin tycker den är kul att kika i.

Det hela ger ju å andra sidan BildKär fler kunder!
För många kunder har vi haft som kommit till oss för att de är missnöjda med dagisbilderna.


Nu är 2 av 3 barn lagda och kvällen tänker iaf jag spendera i soffan!
Har lite fix imorron, vi åker ju till landet i helgen.



Årets Blossa glögg! Längtar till juuuulen!



Äntligen har vi börjat ta tag i köket.
Hade vi inte bott i hyresrätt hade vi rivit ut rubbet men nu får vi göra det bästa av det vi har.
Började måla för ett par veckor sedan men det har gått långsamt pga förkylningar.
Men äntligen ska den aprikosa (?) färgen bort. Är lite sugen på denna härliga tapet på en av väggarna.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Precis samma hände oss i år. Skärpan satt på Olivias klänning och inte i ögonen. Både på hennes enskilda och syskonkortet. Gruppbilden var alldeles för överexponerad så idag var det omfotografering. Då tog dem om Olivias bilder, och syskonbild plus gruppbilden. Helt otroligt. Tar man porträtt ska väl skärpan vara i ögonen.



Så nu får vi vänta och se om dem nya blev något bättre. suck



Trist att du är förkyld.



Krya på dig



Kram Lisa

2008-11-06 @ 20:23:24
URL: http://vardagspoesi.se
Postat av: Ulle

Krya på dig!!!!!

2008-11-06 @ 21:17:27
URL: http://lillaunika.blogg.se/
Postat av: Sanna

Samma här- på B:s porträttfoto såg det ut som om de använt en 30W-lampa som enda belysning, typ... S foton har jag inte sett än.

:-( Lider ju förstås inte heller nån brist på bilder, så det är ju okej, men det är tråkigt ändå.



2008-11-07 @ 08:38:56
URL: http://bonadeastillvaro.blogspot.com
Postat av: Ewe me Jonathan

Haha, kul att du nämner det (att folk kommer till er när dom är missnöjda med korten från skola/dagis). Fick korten på J idag, är inte alls nöjd. Han sitter jättekonstigt, har konstig min & det ser ut som han inte tittar direkt i kameran. Tänkte direkt på dej/er! Men det är liiite långt att åka känner jag. F-n! Kommer nog behålla korten då jag/vi vill ha kort från då han går i ettan. Men lite ledsamt känns det juh. :-/ Kram/E

2008-11-07 @ 15:07:05
URL: http://www.frokendalarna.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0